tisdag 19 januari 2010

Make Over!

Efter jobbeskedet fick jag lite sylust! Så jag såg till att fixa min mammas gamla jeans, som börjat gått sönder i sömmen. Med lite fusk läder kommer man långt!

Jobbigt ställe för jeans att gå sönder på! Börja med att mäta ut var du vill att lapparna ska börja och sluta. Detta görs enklast när du har jeansen på dig.

Ca 24 centimeter blev nog lagom till mina!

Sen får du mäta hur breda du vill ha dem. Jag landade på 10 cm bredd, även fast bilden säger 8.

Runda hörnen lite och nåla fast dem på byxorna. Sen syr du fast dem på jeansen. Sy en sida i taget, och se till att det inte bubblar eller blir veck någonstans. Testa dig fram, det värsta som kan hända är ju att du får sprätta. Sedan har du ett par nygammla ridbyxor att glida omkring i!

(Mer kan jag tyvärr inte visa, för bilderna går inte att ladda upp. Men en outfitbild kan jag kanske bjuda på imorgon!)


0 comments: